Mijn lijst met blogs

vrijdag 21 september 2012

Blauwtje lopen

Sjonge jonge wat kun je druk met een kaart zijn!
Bij MCSC is een leuke challenge, daar wil ik aan meedoen.
Maar wat en hoe? Uiteindelijk kwam ik op het rijtje Blauw-Steentjes-Stans uit.
Ik heb mij laten inspireren door Elke. Neem eens een kijkje op haar blog, zij maakt geweldige kaarten, vooral als je van CAS kaarten houdt.
De uitvoering ervan viel tegen. Ik begon met de onderste. Alleen een blauw stuk papier op de kaart was niet  mooi. Dan ga ik toch met blauwe inkt verder? Gelukkig zijn er vele kleuren blauw.
3 kleuren blauw gebruikt, het was nog niet naar mijn zin. Water erover verneveld. (Of hoe noem je dat?) laten drogen en nu kan het er mee door, al had ik het vlekkeriger willen hebben en is het erg blauw geworden. De opening van de kaart zit achter het donker blauwe  papier. Ik heb de kaart in de lengte gescand, maar je kan hem ook een kwart slag draaien. Hoe ik hem verstuur zie ik wel als ik weet voor wie die bestemd is en er een stempeltje oid opzet. Ik bedacht dat ik er ook nog een envelopje van kan maken. Dan plak ik de zijkanten dicht met dubbelzijdige tape.
Voor het bovenste kaartje had ik een idee in mijn hoofd om hele kleine stempeltje te gebruiken en deze dan uit te stansen. Dochterlief koos voor een vlinderstempeltje. Deze komt trouwens van de Hema, het is een kindersetje waar nog veel meer lieve kleine stempeltjes inzitten. Op de vlindertjes zit een steentje.
En wat soms gebeurd: dit was een kaart waarbij je gelijk hebt, zo is het goed.
Met beide kaarten doe ik mee met de challenge van MCSC. Ik dacht dat de kaarten volgens de spelregels gemaakt zijn.

Van de week heb ik een candy gewonnen bij Fenneke. Zij kan nog wel wat volgers gebruiken. Nemen jullie ook eens een kijkje bij haar? Ze maakt hele leuke kaarten.
Tot blogs, Nelleke

24 opmerkingen:

Carola zei

Hoi Nelleke,
Leuke blauwe kaarten!
Als antwoord op je vraag:
De Chalk die ik bedoel is een permanente vloeibare kalk stempelkussen (in de vorm van een strijkijzertje) van Ingvild Bolme uit Noorwegen, zie http://www.ingvildbolme.com/. Volgens mij zijn in NL wel de fluid chalk van ColorBox te koop (kattenoog), deze lijken er misschien op.
Groetjes Carola

Mieke zei

Hoi Nelleke, bedankt voor je deelname aan MCSC!
Je kaarten zijn erg leuk en voldoen aan de regels :-)

Dora zei

zo...echte cas-kaarten. mooi!!
groetjes Dora

Josje zei

Ze zien er mooi uit Nelleke en zoals je als schrijft iedereen maakt alles zo anders dat is leuk
groetjes Josje

martina's kaartjes zei

toch een leuk kaartje !
proficiat met je candy
grtjs, martina
x

GerJanne zei

hoi Nelleke,

gefeliciteerd met je candy!! Leuk die kerstspulletjes!
Je kaartjes zijn mooi CAS. Lastige challenge he?? Ik vond het niet heel makkelijk!
Groetjes,

GerJanne

Ans S. zei

Twee prachtige CAS kaartjes.

Groetjes Ans

Christine zei

Helemaal goed Nelleke! Leuk gedaan! Bedankt voor je deelname aan MCSC!
Liefs
Christine

Jeannette zei

leuk om zo te expirimenteren Nelleke en een heel leuk resultaat ook, veel succes met de challenges en gefeliciteerd met je gewonnen candy, groetjes Jeannette

Janny Jager zei

Heel apart Nelleke
Succes met de challenge

Groetjes Janny

Marfien zei

Helemaal goed en heel erg CAS. Ik vond deze bingo wel een hele grote uitdaging maar wel heel erg leuk om te doen.
grtjs, Marfien

Lianne Raateland-Steenvoorden zei

Helemaal volgens de regels, dat was al een uitdaging op zich:-) Bedankt voor je deelname aan MCSC. Liefs lianne

Bep zei

Hoi Nelleke,

Wat een mooie kaarten heb je gemaakt.

Gr...Bep

Marlieke zei

Ik vind ze leuk! En heb wel moeten lachen om je verhaal erbij. Maar je kaarten zijn prima volgens de regels en ze zien er goed uit. Leukst je meedoet bij MCSc.

Danoesja zei

Hoi Nelleke

Wat zijn ze prachtig in hun eenvoud. Mensen die geen kaarten maken denken vaak dat dit snel in elkaar gezet is maar ze weten niet dat er een heel proces aan vooraf gaat. Zo leuk weer om te lezen hoe je dit gedaan hebt.

Lieve groetjes
Danoesja

Hermien zei

Hallo Nellke,

ik zie dat ik weer enkele kaartjes van je gemist heb.
Om de een of andere reden lukt het me niet om je in mijn lijste van te volgen blogs te krijgen!
Zelf geb ik altijd de grootste moeite om een Cas kaart te maken maar ik zie dat het jouw prima lukt!
Ze zijn prachtig.

Groetjes hermien

Delia zei

Leuke kaartjes ! Bedankt voor het meedoen met MCSC !

Anita Meijer zei

Ze zijn weer heel erg mooi geworden Nelleke, mooi dat blauw. En wat lief dat je "reclame" maakt voor Fenneke, heb dat toen ook gedaan voor haar challenge, ze maakt inderdaad prachtige kaarten.
Liefs van Anita

Miranda Mols Stampin Utopia zei

PErfecte Bingo!! Ik denk alleen dat je kaarten beter uit waren gekomen als je ze apart had gescand of op de foto had gezet. Maar heel CAS en heel mooi! Leuk dat je mee doet met MCSC.

Je@net zei

Wat een leuke kaarten, Nelleke!

Wil zei

Mooie kaarten Nelleke.

groetjes, Wil

Elfjesdroom zei

Eenvoudig, maar o zo mooi!!!!
wat zijn ze goed gelukt.

groetjes ELvira

José zei

Dank je wel voor je leuke reactie op mijn blog. Ik kom uiteraard ook even bij jou kijken. Je houdt van CAS geloof ik. Mooie kaarten Nelleke! Ik ga jou ook volgen!

Anoniem zei

Wat een leuk effect heb je met deze kaart.Ook je andere kaartjes mogen er wezen.Groetjes Joke