Mijn lijst met blogs

zaterdag 11 mei 2013

Pronken met andermans veren?

 
Dag allemaal,
Heb ik dit kaartje gemaakt? Nee. Toch plaats ik hem. Deze kaart heeft namelijk een verhaal.
Sommigen van jullie weten dat ik als begeleider werk bij mensen met een verstandelijke beperking. Woensdag gingen we naar de kinderboerderij .Er was daar een schaapsscheerdersfeest. ( alhoewel de schapen niet geschoren werden maar geknipt met een speciale schaar) Er waren verschillende kraampjes waar je van alles kon kopen. Ook stonden er twee jonge dames kaarten te verkopen. Een daarvan is een client van de woning waar ik werk, haar vriendin woont aan de overkant. Die vriendin, laten we haar Sonja noemen, ( ze heet anders)  heeft deze kaarten gemaakt. Ze verkoopt ze voor een goed doel: namelijk voor de stichting Sidney and Friends. Het doel van de stichting is om geld in te zamelen voor een huifbed voor meervoudige beperkte clienten. Het rijden op een huifbed is een manier van paardrijden die vaak bij hen wordt gedaan.
En dat vind ik nou zo leuk dat zij dit doet: kaarten maken om voor een goed doel te verkopen. Natuurlijk heb ik wat kaarten gekocht en ik heb haar gevraagd of ik een kaart op het blog mag zetten en die mee mag doen met een challenge. Als ze er een prijs mee wint is die uiteraard voor haar. Dat was prima.
Ze heeft dus een vintage kaart gemaakt die ze eerst geborduurd heeft.
Deze kaart doet mee met de volgende challenges:
Vintage challenge blog: Kaartje voor een speciaal iemand. ( deze gaat naar mijn moeder, en is voor een speciaal doel gemaakt)
Krea2day: Maak een creatie voor moederdag.
Zelf heb ik ook niet stil gezeten en na heel wat denkwerk en geschuif heb ik deze kaart gemaakt.
Het is een mini LO geworden. De basis is kraft karton van een sixpack bier. Daarop vintage papier van de Action. Achterop het zelfde papier. De lijst is  gemaakt met mijn lin en lene mal. Om het effect de mal met potlood op blauw papier getekend en uitgeknipt. De foto gescand en geprint, op maat gesneden en de randen iets bewerkt met gesso. De foto zit op een kleinere line en lene mal. Verder spulletjes gebruikt die van mijn schoonmoeder zijn. Zij is ook het meisje op de foto, 82 jaar geleden. Alle randen met walnut satin bewerkt, evenals de roosjes, die zijn uit eigen beheer. Iets boven de strik zit nog een stukje kant maar dat is haast niet te zien.Het kaartje van de wol is echt, die zat in de stopmand. Toen ik de kaart af had, zag ik dat ik deze foto vorig jaar ook al gebruikt had. Maar die LO staat bij mij, deze gaat morgen naar mijn schoonmoeder.
Challenges:
Yoj! crafts: line en lene mallen gebruiken.
Vintage challenge blog: Vintage kaartje voor een speciaal iemand
Kaartjes inspiratie challege: Knoopjes en lintjes ( te laat)
Een hoop inspiratie: kaart in een lijstje
Krea to day: Maak een moederdag creatie.
Ik zie dat het een lange blogpost is geworden. Bedankt als je de tijd genomen hebt om het te lezen.
Groetjes, Nelleke
 

 
 

 
 
 

33 opmerkingen:

Mariken zei

Hey Nelleke, complimenten voor beide kaarten, allebei erg mooi!
Groetjes, Mariken xx

Carola zei

Hoi Nelleke,
Een mooi idee om voor een goed doel zelfgemaakte kaarten te verkopen. Fijn borduurwerk, nu maar hopen dat ze wint.
Ik ben ook weg van jou kaart, mooie (mini)layout met veel details.
Groetjes en nog een prettig weekend, Carola

janet zei

Kaarten maken voor een goed doel is zeker een heel mooi gebaar, hopelijk wordt er veel geld ingezameld! dit is een mooi kaartje geworden met het borduurwerk en het hart met tekst is leuk verzonnen.
groetjes, Janet (WLVC)

Hermien zei

Wat een goed idee om voor zo'n goed doel geld in te zamelen door zelf creatief bezig te zijn...aan het kaartje zal het niet liggen mooi werk van Sonja. Nu over naar je eigen gemaakt kaartje ook dat is een hele mooie Nelleke als ik het zo lees zit er heel wat tijd in je kaartje, maar die is dan ook prachtig.

groetjes Hermien en een fijne zondag

Scrapcreaties Mirande zei

Wat een mooie kaart voor zo'n goed doel. Super hoor. Je eigen kaartje ziet er ook weer super uit hoor. Een hele fijne moederdag gewenst morgen.
Groetjes mirande

Anita Meijer zei

Wat een supermooi verhaal Nelleke, helemaal top vind ik het, ik hoop dat ze snel het huifbed kunnen aanschaffen en wat een supermooie kaart heeft ze gemaakt, daar zal je moeder ook wel heel blij van worden. Top. En dan jouw kaartje helemaal een toppertje, ik vind hem prachtig geworden zo met die foto van je schoonmoeder.
Dank je wel voor je deelname aan de challenge van EHI, superleuk dat je meedoet.
Liefs van Anita

Ellen zei

Mooi gedaan Nelleke! Goed van je om zo het goede doel te steunen. Jouw kaart is ook prachtig...top!
Fijne Moederdag gewenst.
Liefs, Ellen

Liesbeth zei

Wat mooi gemaakt Nelleke, en wat een mooi verhaal .
Bedankt voor het meedoen bij WLVC.
gr. Liesbeth

Claudia's kaartjes zei

Hoi Nelleke,

Wauw, met zo'n mooie kaartjes zullen ze het huifbed snel kunnen aanschaffen. Jouw kaartje is ook prachtig, Nelleke.

grtjs
Claudia

nans'creablog zei

Mooi verhaal Nelleke. Beide kaarten zien er super uit.

Groetjes,
Nans

jackelien zei

Beide kaartjes zijn super. Hoop dat ze snel het geld bij elkaar hebben voor het huifbed.
Gr jackelien

Gerrina zei

Het is een heel leuk verhaal van de client en diens vriendin! En nu maar hopen dat ze er wat mee wint, want een mooie kaart verdient wel wat....
Jouw mini LO is gaaf! De verschillende soorten kant passen heel mooi bij de mallen die je hebt gebruikt. Zo heb je in een keer weer aan een heleboel uitdagingen meegedaan; is niet altijd makkelijk die te combineren... Fijn weekend verder, Gerrina

Ans Gilbert zei

Hoi Nelleke,
Wat een mooie kaart van Sonja en het verhaal er achter is ook leuk om te lezen, super dat ze kaarten maakt voor dat doel en dan jouw kaart, heel mooi gedaan hoor, lief plaatje en de kaart ziet er prachtig uit..leuk dat je meedoet aan de challenge van WLVC..fijne Moederdag,liefs van Ans

Bea zei

2 prachtige kaarten Nelleke, die van Sonja is wel een prijsje waard, al helemaal voor het goede doel waar ze het voor gemaakt heeft.....

Fijne zondag Bea.

Riannerizanti.blogspot.nl zei

Twwe hele mooie kaarten en wat lief dat zij ze voor een goed doel maakt ,ik doe dat soms ook het geeft zoveel voldoening.
Liefs Rianne

Henriët zei

Leuk om zo via jouw blog iemand in het zonnetje te zetten. En nog leuker dat je haar kaart mee laat doen aan een paar challenges.
Jouw kaart/LO is ook erg mooi geworden. Zal je schoonmoeder zeker waarderen!
Groetjes van Henriët

Jeannette zei

Hoi Nelleke, natuurlijk lees ik jouw bericht, doe ik nl. altijd, weet je ook wat mensen bezighoudt. Wat lief van jou om die kaarten te kopen, met doel is ook erg mooi dus is het zeker waard. De kaartjes zijn ook erg mooi allebei. Succes met de challenges en vandaag een fijne moederdag, groetjes Jeannette

wendy_liefde_is zei

Beide inderdaad mooie kaartjes. En inderdaad een huifbed is geweldig. (de stichting waar ik voor werk is in het bezit van 7 paarden en een huifkar en een huifbed. Veel van onze cliënten maken daar met veel plezier gebruik van.)

Marfien zei

Zelf borduren is mijn ding niet maar heb wel bewondering voor het geduld waarmee deze kaarten gemaakt worden. Je eigen kaart is ook weer gezellig geworden, ik herkende de foto al, heb er ook zo een van mijn moeder.
groet, Marfien

Plony zei

Super om ook de kaart van Sonja te linken bij WLVC.....zo kunnen jullie allebei meedoen met onze challenge met jullie prachtige kaarten. Mooi gebaar en een mooi doel.
Fijne moederdag en liefs van Plony.

Ingrid Reyners zei

Mooi hoor Nelleke, een mooi gebaar en natuurlijk voor een heel goed doel, want de huifbedden zijn natuurlijk geweldig. Je hebt zelf ook een mooi kaartje gemaakt, fijne moederdag, groetjes Ingrid

Marijke zei

Prachtige kaarten en wat een mooi verhaal. Het kaartje/mini LO met een foto van je schoonmoeder is echt heel mooi met prachtige mallen. Leuk dat je weer meedoet bij Cards en Scrap.

Groetjes,
Marijke

Pouwla zei

Hele mooie kaartjes hebben julliegemaakt!
Leuk dat jullie meedoen met WLVC.
Groetjes Pouwla.

GerJanne zei

Ha Nel,
wat een mooi verhaal zeg! Natuurlijk koop je dan een kaart! Leuk dat je haar mee laat doen met een challenge.
Het is een heel mooi kaartje!
Jouw kaartje is ook erg mooie geworden! Grappig dat je deze combi van challenges hebt gekozen. Ik zag je kaart al verschillende keren...
Leuk dat je hem inzet voor de challenge bij ons van EHI!

GerJanne

Diny zei

Een prachtige kaart die hoort bij het prachtige verhaal wat je vertelde.....schitterend!

Groetjes Diny

Nelly zei

Wat een leuk verhaal...
Alle 2 de kaarten zijn prachtig.

Bedankt voor je deelname aan de uitdaging van Card & Srap.

Groetjes Nelly

Janny Jager zei

Super mooi verhaal Nelleke en wat een mooi goed doel.
De kaar is super net als die jij hebt gemaakt.
Hoop dat ze succes heeft bij de challenge.
Groetjes Janny

Brendaxx zei

Mooie kaartjes allebei en wat een mooi verhaal! Fijn dat je meedoet bij Cards&Scrap deze week:) Groetjes,Brenda

Bernadet zei

Heel mooie kaartje Nelleke!
Hartstikke leuk dat je meedoet met onze challenge bij Cards&Scrap!!

anncreatief zei

Super om ook de kaart van Sonja te gebruiken, zo kunnen jullie beiden je prachtige kaarten laten zien. Mooi gebaar en een mooi doel.
liefs anneke

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Mooie kaartjes! En mooi gedaan met de sketch!
Leuk dat je meedoet bij Cards&Scrap!
Groetjes, Yvonne

Erica ♥ zei

Wat leuk zeg dat je een paar kaarten van haar hebt gekocht.
Jouw kaart vind ik ook super mooi, en heel leuk dat je deze
foto hebt gebruikt ☺

Bedankt voor je deelname aan de Challenge
bij EHI ☺

Een gezellige (knutsel)week nog ☺
Lieve grtjsss van Erica ¤
heidebloempjuh.blogspot.nl

hennie zei

Jij bent een schat Nelleke!
Jouw maaksel mag er ook wezen hoor.
Leuk dat je meedoet met onze challenge.
Groetjes hennie DT EHI.