Mijn lijst met blogs

maandag 15 december 2014

Kaarten met teksten

Al jaren krijgen we elke dag we via de mail een Dagelijkse Gedachte binnen. Om over na te denken of ook niet natuurlijk. De één spreekt je tenslotte meer aan dan de ander. Omdat ik teksten op kaarten verwerken erg leuk vind om te doen, heb ik een paar teksten uitgezocht om deze op 2 kaarten te maken.
De rechtse was de eerste. In een bakje vond ik gestempelde afdrukjes die ik nog nooit gebruikt had. Vaak sluiten we ons op, daarom een stuk van een hek voor ons hart. Het hart is vast gestikt, maar tussen de vlinders is het open, om ruimte te laten, om jezelf vrijheid te geven. Ruwe rand is van het leven.
En dat levert allerlei mooie dingen op, zoals de bloem en de hartjes.
De linker is de tekst de ene keer duidelijk en de andere keer minder duidelijk te zien, maar je leest het toch tussen de tekst door, wat een chaos van gedachten is. Soms moet je het even zien. Ook dat levert weer van alles op zoals je ziet. Het randje is alleen doorgestikt om op deze manier te laten zien dat je die vrijheid hebt.
Het vierkantje is er scheef opgeplakt, in het leven verloopt alles ook niet recht.
De stempels zijn een mengelmoes van Action, Hema, van een beurs of 2e hands aangeschaft.
Leuk om te doen, ik zag bij Cards & Scrap ook mooie teksten voorbijkomen, en ga daar ook eens neuzen.
Challenge:
Cards & Scrap: superuitdaging zeg het met stempels.
Groetjes, Nelleke 

16 opmerkingen:

Hermien zei

Mooi hoor Nelleke. prachtig zo met die wijze teksten!

groetjes Hermien

Marfien zei

Mooie kaartjes, leuk met de rafelrand en het stikwerk. Je zou zo een serie "spreuken tegeltjes" kunnen maken

Josje zei

Mooie teksten heb je gebruikt, leuke kaart

Karin zei

Leuke kaart, héél mooi hoe je je kaartje hebt samengesteld en hoe je het hebt verwoordt!
Groetjes, Karin

GerJanne zei

Hoi Nelleke,
mooie teksten en mooie uitwerking! Leuk dat je dat hart hebt vastgestikt, gedeeltelijk.
Groetjes,
GerJanne

martina's kaartjes zei

helemaal mooi gemaakt
grtjs,martina
x

Cora Schram zei

Prachtig gewoon. En vooral de gedachte erachter vind ik erg mooi.

Joanne kramer zei

Wat een mooie kaarten! Je zien er mooi uit en met de teksten erop en jou gedachten erbij worden ze nog mooier! groetjes Joanne

Jantine zei

Mooie kaarten, goed over nagedacht!
Bijzonder ook voor de ontvangers, denk ik!
Groetjes
Jantine

marja kenter zei

Mooi gedaan, ik vind allebei de teksten prachtig.
Groetjes Marja

Je@net zei

Wat een mooie kaarten, Nelleke. Leuk idee om de teksten zo te verwerken!
Gezellig dat je mee doet met deze Superuitdaging bij Cards & Scrap!

Annemie zei

Leuke kaarten Nelleke, met mooie teksten.

Lieve groeten,
Annemie.

Rosina zei

Hele leuke kaartjes Nelleke met prachtige teksten....het doet me denken aan vroeger bij mij thuis (45 jaar geleden) daar stuurde de "Bond Zonder Naam" elke maand een tekst...die altijd zichtbaar opgehangen werd....ik weet niet of dat nog zo is....


groetjes Rosina

Misseke zei

Prachtige kaartjes met mooie teksten Nelleke - supermooi gedaan.
Groetjes,
Misseke

Henriët zei

Mooie teksten om eens dieper over na te denken. Je hebt er mooie kaarten van gemaakt.
Groetjes van Henriët

Gerrina zei

Mooie teksten idd en in rood op wit en kraft komen ze heel mooi uit! Groetjes, Gerrina