Mijn lijst met blogs

donderdag 18 december 2014

Rendieren

Rendieren, ik zag ze al zo vaak voorbij komen op de blogs en ik vind ze zo leuk. Maar welke kies ik dan? Ik vond de rendieren van Joy! het mooiste, ze zijn zo fijntjes. Maar helaas, toen ik ze aan wilde schaffen waren ze uitverkocht. Mijn geduld bewaard, en ja hoor, ze waren er weer en ze toen besteld. En dan moet je er natuurlijk ook een kaartje mee maken.
Bij DCL werd een serie gevraagd van 10x10 kaartjes. Een ontzettend leuk formaat om mee te werken. Gaandeweg zijn het deze kaartjes geworden. De basis is crème kleurige kaart. Daarover heen een stukje kraft wat in geschenkpapier zit. Lekker slordig gestikt. Design papier van MD. De bruine en witte randen zijn resten behang. De rendieren komen uit karton van een sixpack bier. Dat is wat dikker karton en het stanst werkelijk geweldig uit met een prachtig resultaat. Heel lichtjes bewerkt met distress ink, en de randjes en ruggen iets meer. Verder witte stipjes op de ruggen. Ik vond nog bruin band voor de label writer, echt heel oud. Met kunst en vliegwerk de letters er in gekregen, want het paste niet in mijn huidige labelwriter. Wat belletjes en koord. Bij Yvonne zag ik op haar kerstkaart het leuke effect als je er nog een dun draadje bij doet. Ik heb een draadje van jute gebruikt.
Kortom ik heb deze met heel veel plezier gemaakt en ja dit is toch wel mijn ding, lekker zo aan de slag te zijn.
Hier nog even de hele serie. Mijn thuisfront gevraagd hoe de rendieren op de kaarten te zetten, en daar kwamen verschillende reacties op. Nou dan maak ik ze allemaal net even anders.
Challenges:
Yvonnes 52 weeks of Christmas
DCL: serie kaarten 10x10
Inkspire-me: Skandinavian
52 CCT: thema: september 2014, nordic Christmas
Crafty Hazelnuts, extra december: alles mag
Crafty Hazelnuts: wat heb je dringend nodig? extra kaartjes.
Maak er een mooie dag van.
groetjes, Nelleke

28 opmerkingen:

Mariken zei

Wat zijn ze schattig! Ik ben gek van herten, je ziet ze inderdaad genoeg op dit moment, leuk!

Anoniem zei

Superlief, mooie kleurcombi en leuk met die belletjes!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Lenie zei

wat een mooie mal zeg en schattig kaartjes ermee gemaakt.
groeten Lenie

martina's kaartjes zei

helemaal leuk !
grtjs,martina
x

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wauw, wat een gave serie en juist leuk dat je de hertjes in verschillende posities geplaatst hebt, ook voor jezelf als afwisseling.
Lieve groetjes Miranda

Ans Gilbert zei

Leuke serie kaartjes Nelleke,
ook ik vond deze rendieren het mooist, de kleurencombi is ook super,
liefs Ans

Joanne kramer zei

Wat een prachtige serie! De rendieren zijn erg mooi, je hebt ze ook een prachtige kleur gegeven. Ik vind dat het stikrandje de kaarten helemaal afmaakt! groetjes Joanne

Bea zei

4 Leuke kaartjes Nelleke, mooie rendiertjes...

groetjes Bea.

Gerrina zei

Leuk!! En zeker omdat je ze allemaal net even anders hebt gemaakt! En ja, deze van joy zijn toch wel heel mooi... Groetjes, Gerrina

lenywim35 zei

Ja Nelleke die rendieren zijn zo gaaf op kaarten. Een kennisje had ze in 3 kleuren voor me door de machine gedraaid en ik kreeg ze als verrassing. Heb ze bijna allemaal gebruikt, maar er een paar bewaard. je kaartjes zijn leuk. gr leny w

Kaartenkraam zei

Mooie serie in een leuke kleurencombi. Het zijn leuke herten en ik gebruik ze zelf ook graag!

groetjes van Ank

Misseke zei

Wat een schitterende serie rendier kerstkaartjes Nelleke - heel leuk en gaaf gedaan en ik vind ze geweldig!
Groetjes,
Misseke

Marfien zei

Mooie serie, leuk dat de herten en de reeën allemaal een verschillende vlekkentekening hebben, puur natuur

Rosina zei

Heel mooi deze serie kaartjes Nelleke, leuk met die rendiertjes....leuk ook als ze zo verschillend staan ze te kijken (misschien of de jager niet in zicht is.....)...jammer dat ze dat doen, ik vind het zulke prachtige beesten...

groetjes Rosina

GerJanne zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
GerJanne zei

Heel erg leuk! Fijn dat je ze toch nog voor kerst kon krijgen! EN ...je bankzaken uitgebreid gedaan vanavond?
Ik nog niet...
Maar het is bijna bedtijd, dus dat zal wel het weekend worden!
Je serie is superleuk geworden. Leuk om te doen he!? Ik ben er weg van! Ga er vast meer maken...
Groetjes,
GerJanne

Hermien zei

Hele leuke serie Nelleke, zo zie je maar weer dat een kaart niet veel nodig heeft om er mooi uit te zien.

groetjes Hermien

Henriët zei

Wat een leuke serie. Het zijn inderdaad erg mooie rendieren. En een leuke afwerking met het draad en de belletjes.
Fijne feestdagen.
Groetjes van Henriët

anja curvers zei

Ach wat een mooie serie en die hertjes zijn gaaf zeg. Leuk dat je meedoet bij DCL.

Marjan zei

Ze zijn erg erg mooi!! Alleen al de kleuren samen vind ik prachtig, maar de focus op de hertjes maakt het nog mooier. Fijn dat je meedoet met DCL, Nelleke.

Ellen zei

Geweldige set kaartjes Nelleke! Leuk dat je meedoet bij DCL.
Groetjes Ellen

Margot zei

Super!!! Bedankt voor het meedoen met de DCL.

Anita van Merode zei

Hele mooie kaartjes Nelleke. Leuk bedacht.
Groetjes Anita

Hazel zei

Thanks for entering both of my CHNC challenges with your lovely crafting - hope to see you again soon. x

Rosalien Zwackhalen zei

Ik ben helemaal verliefd op deze hertjes. Nu weet ik meteen waar ik naar uit moet kijken in de winkel. ;) Super kaartjes en leuk dat je meedoet met de DCL.

Jantine zei

Leuk al die verschillende hertjes :-)
Groetjes
Jantine

Lisbeth zei

hoi Nelleke
leuk en mooi kaartje
grtjs Lisbeth

Claudia's kaartjes zei

Wauw wat een prachtige serie kaartjes.

grtjs
Claudia