Mijn lijst met blogs

vrijdag 15 april 2016

Annie, hou jij mijn tassie effen vast......en kaart gastdesigner Creaine.

Allereerst  wil ik mijn nieuwe volger, Janneke, welkom heten. Leuk dat je mijn blog gevonden hebt.
Vandaag is de reminder bij de Egel: maak een cadeauverpakking.
Toen GerJanne en ik in Hardenberg waren 2 maanden geleden hadden we wat stansen gekocht. We kregen er, omdat we een bepaald bedrag hadden, een doos met allerlei spulletjes bij. Er zat ook een groen voor gevouwen tasje bij. Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee kon doen, ik had hem als eens in de handen gehad, en weer weggelegd. Tot ik de doos ging opruimen en ik het weer tegen kwam en ik mij afvroeg: waar berg ik dat nou weer op? Gelijk maken dus. Op designpapier van MD heb ik de vorm getekend en geknipt. Onderaan zat die rand. Daarna tussen mijn bloemen aan het scharrelen en het mooiste was om groen-rood-wit te gebruiken. Alle bloemen zijn ook van MD, en het plaatje van Syta v Gelderen. Hoe mooi zijn de Geraniums, ook bij mij staan er 4 in een doosje klaar om verpoot te worden.
Hier is de achterkant en zijkant te zien. Ook daar heb ik weer bloemen opgemaakt. In het tasje zat een uitsparing en dat heb ik ook gemaakt. De klep heb ik niet beplakt en past in de gleuf.
Het rode randje wat er bovenuit piept is van de rode cirkel die ik ook tegenkwam.
Wat pareltjes en het is goed zo. Ik denk dat deze voor een vriendin wordt met een bloemenbon oid erin.
Het tasje doet aan een paar challenges mee:
Marinne design kreadivas:http://mariannedesignkreadivas.blogspot.com alles mag, optie bloemen.
Srap@cards challengeblog: Maak een creatie voor een dame.
Cards & Scrap: flower power
AnMacreatief: alles mag behalve een kaart
 
Bij Creaine won ik een poosje geleden een prijs en mocht ik gastdesigner zijn. De opdracht was om te borduren van een patroon van Karins creations. Zie ook op het blog, je kan nog deze maand meedoen. Ik heb dit patroontje gekozen. De digi heb ik verkleind en dank zij Lieke die wist hoe ze de digi kon kleuren. Hij was zwart en dat vond ik vrij donker voor deze kaart.
Ik heb een behoorlijke kluif gehad aan het borduren, maar het is me toch gelukt. Toen het klaar was heb ik de bloemen wit gemaakt met witte inkt, ook heb ik wat witte inkt voor de rand gebruikt. De kaart is gemaakt naar een sketch van Noor Design, al heb ik het iets veranderd omdat dat ten koste ging van het borduurwerk. Het papier is nog over van een workshop bij Dora, vorig jaar. Daar zat ook die mooie rand bij en cirkel van kraft. Verder allen een bloem erbij en de genoemde vlinder.
En de tekst? Dat kan wel binnen in de kaart.
Challenge:
Noor en Zo: sketch
Fadengrafik: alles mag
Hobbyvision: voorjaar
Weer een heel bericht. Morgen staat er een leuke dag te wachten. Met 10 nichtjes gaan we een middag op stap. Eentje wordt 50 die dag en komt ook nog even. Leuk!
Groetjes, Nelleke


12 opmerkingen:

martine zei

hoi Nelleke,
wat een super mooi en leuk tasje en je Borduurkaartje is ook super mooi 2 hele mooie creaties fijn weekend liefs martine

Anoniem zei

Hoi Nelleke je hebt een mooie bestemming gevonden voor het tasje ;) Heel vrolijk en de bloemen staan er heel mooi bij! Gefeliciteerd met jouw gastdesignerschap! Super leuk net als de kaart!
Gezellig dat je meedoet bij Scr@p-Cards! Dank je wel voor jouw deelname en succes :)
Groetjes Chantal
DT-lid Scr@p-Cards Challenge Blog

Henriët zei

Wat een leuk idee om een bloemenbon kado te geven in dit tasje. Daar wordt een mens toch vrolijk van?
Ook je geborduurde kaart is erg leuk. Zo ben ik ooit met kaarten maken begonnen. Alleen maakte ik er verder niks bij maar was de hele kaart geborduurd. Nu doe ik het eigenlijk nooit meer.
Groetjes van Henriët

Marfien zei

Het was een beetje vreemd deze keer, eerst kon ik je bericht niet openen en nu verschijn je pas met foto in mijn leeslijst. Het tasje is leuk geworden, vrolijke kleuren (al hoop ik niet dat je vriendin nu al achter de geraniums hoeft) je borduurwerk is mooi geworden, ook de witte bloemetjes geven een mooi effect. Fijne dag morgen.

Scraptastisch zei

Wat een vrolijk tasje Nelleke! Leuk met de geraniums erop verwerkt! Je hebt je groene tasje geweldig op gepimpt!!!
Leuk als je gast designer mag zijn, ook je kaartje is een hele borduurklus geweest....sjappoo!!!
Dankjewel voor je inzending naar het Scr@p-Cards Challenge blog! Groetjes van Gerie en DT SCC

Margot zei

Wauw wat mooi geborduurd! Ik ben onder de indruk!

GerJanne zei

Oh inderdaad, deze had ik dus niet gezien. Wel in de bloglijst, maar het bericht dus niet.
Enig! Ik ga gauw eens in die doos kijken of er bij mij ook een tasje in zit! Je hebt het heel gaaf versierd!
De kaart voor Creaine is ook mooi! Je weet ik borduur (bijna) nooit, maar deze is wel gaaf!
Wat leuk die dag met de nichtjes!
Groetjes,
GerJanne

Janny's Cards Creations zei

Leuke tas ik zag dat ik het bericht bij de kaart had gezet.
Hij is leuk. Groetjes Janny

scrapcreations-judith zei

Super mooi gedaan.Gezellig dat je meedoet met de aprilchallenge bij AnMaCreatief. Groetjes Judith

cheiro urgia zei

A great spring card with lots of stitching, I like the bright colours and embellishments. Thanks for joining the Fadengrafik Challenge.

Greetings,
Veronika DT

Sandra zei

Wow, what an amazing card. Well done.

Thanks so much for joining our Challenge. (http://fadengrafik-challenge.blogspot.de).

Hope to see you next month when our new Challenge starts. Good luck - I will pick the winner this Sunday so make sure you come back to see who's our lucky winner.


Hugs
Sandra

Artesania zei

Hallo liebe Nelleke,vielen Dank für deine 3 wunderschönen Werke(nummerierst du sie das nächste mal bitte durch -beinahe hätte ich nicht alle gefunden!Super schöne Idee ,ganz bezaubernd ! Vielen Dank das du mit dieser originellen Tasche an unserer Kreadivas challenge teilnimmst ,viel Glück!
Liebe Grüße deine Gudrun